21, 21 och 22 april

Tänkte egentligen sammanfatta allt från Rarotonga när jag åkt hem men nu råkar jag faktiskt ha internet (råkar som i har betalat dyra pengar för det) så kan ju försöka mig på ett inlägg va.


Hm ok denna var på flygplatsen o det står att den är lånad från Middle Earth och do not touch så det lät jag bli. 


Även detta flygplanet älskar Nya Zeeland mest pga detta? 


Flög inte med ovanstående plan /:
Vi lyfte o jag hade fönstetplats o Nya Zeeland uppifrån är något alla människor borde se i sitt liv minst tre gånger o det kommer ju jag göra så det är bra. Hann inte ta kort under molnen dock DET ÄR FÖRBJUDET 


Sånt här måste en fylla i när en flyger till Nya Zeeland, Rarotonga o antagligen Australien med dom har nog nåt liknande. Jag insåg att jag inte varit i några andra länder på över 40 dagar efter ett tag. Shit



Landade i tropisk värme o hade på mig långbyxor.



Alltså. Denna hunden. Denna ön. Detta plejs. Jag är en sån som ej är extremt välberest (fram till nu då) så ni som har varit på ställen där hundar + höns springer löst, ni vet första gången ni såg det? Ah så var den turen till affären jag tog. 
Och även: jag åkte bak i tiden från Nya Zeeland, Cook Islands är 22h bakom NZ  o 12h bakom Sverige, det innebär att när jag åkte hit så fick jag en extra dag, tänkte att påskstängt, det är bra grejer det, så jag upplevde det i två dagar (-: o när jag åker hem förlorar jag en dag..!!!? Kommer inte uppleva den 29e april så vill att alla som ser detta snälla tar massa foton o noteringar!!! 
Denna hunden + tysken på bilden följde mig till en av två öppna affärer på hela ön. Hunden följde med in i affären..? O hon i kassan sa inget???? Affären hade nudlar, pappersmuggar o vatten så det var ju perfekt att klara sig på i två dagar (: sen följde hunden med oss heeela vägen till dörren. O då sprang vi in o stängde Gud vad elakt ändå, hen trodde vi hade nåt på g. 


Här e första bilden jag någonsin lägger upp på min sovplats?? Har myggnät som mest är en trygghet mot geckoödlorna i taket (: har ett eget rum! 


Idag har jag sett detta som alltså e centrala stan typ (: 


Ett berg på ön.
Hyrde mig en moped idag och jag har hjälm till skillnad från alla andra på hela ön så nu borde alla där hemma va lugna tack! 

Delar ett hus med en japan nu o det är varmt o blåser inget o solen går ner klockan sju.

Ps observera att jag skrev detta inlägget den 22e, lokal tid!!
#1 - - pappan:

Trixiga frågor men fifty fifty chans så jag svarar;
1 ja.hunden följde med in i affären
2 kassörskan sa ingenting (eller nothing blir det nog på hennes språk)

Svar: HAHA!!!
sara h

#2 - - bibi:

WAAAAAAAH vilken cool staty-grej!!! Kan du ta med den hem?!? Ja jag vet att en inte får röra den men du kanske kan få ner den i en väska?

Svar: Men får jag röra den med handskar
sara h

#3 - - Anonym:

Klappa inga hundar. De har rabies! Allihop :-E

Svar: Jag klappade inga!!!!!
sara h

#4 - - Anonym:

häslningar mamma

Upp