Gisborne


Den 23e mars lämnade vi Whakatane för Gisborne. Fast först drack vi kaffe i hamnen o läste bok, sen bad vi en äldre man ta en bild på oss. Såhär bra gick det


Det var väl inte superbra väder. Busschauffören hade extremt bråttom vilket syns på bilden, helt sne ju


Kom fram till staden o väntade på Kiki i två timmar minst, sen gick vi till hostellet. Handlade mat o kom ut till solnedgången


Nästa dag gick vi tidigt till stranden. Den ser sjukt ointressant ut (: det var två skepp som jag tror rörde nåt speciellt men har inte läst i dom nya Zeeländska nyheterna vad det handlade om 


Gick där ifrån. Inte så himla intressant stad denna här Gisborne


Utom detta då kanske. "First to see the light" för staden är så långt ut i öst du kan komma hör du det


Vi lagade mat o åt ute o jag lärde Kiki säga "Häng me!"  Solen gick ner o vi var supertrötta så bums i säng





Åkte mellan massa berg bort från Gisborne idag. Molnen hade glömt av var dom egentligen skulle befinna sig. Fick kolla på soluppgången genom bussfönstret, ändå lite magiskt. Nu är jag i Rotorua i 40min till, sen hoppar jag på bussen till Napier (: 
#1 - - Hallå jag:

Hallå vilken fin bild på er med lille gubbefingret

#2 - - bibi:

"Häng me!" är den mest praktiskt användbara frasen en turist i Sverige kan ha i bakfickan o dra fram när hen befinner sig i omedelbar knipa. 5/5

Upp