Tongariro National Park

Vi går närmare in på denna fantastiska nationalpark! Har jag bestämt.
Bered er på systemkamerabilder (:


Vi bodde i Taupo, en stad som ligger precis vid Lake Taupo, och det är en vädigt stor lake! På andra sidan denna sjö ligger staden Tongariro med sina alper och nationalpark. Det är bergen som stiger upp över vattnet lite till höger om mitten. Dit tog det knappt två timmar med en buss som vi hoppade på halv sju på morgon.


Jag och Kiki var himla peppade på denna tur, en lätt promenad tänkte jag. Det var hemskt fint när solen gick upp över bergen och började lysa upp det lilla Sagan om Ringen-landskapen. Skrev jag ens lilla



På riktigt det kändes som att springa / sakta gå omkring i Sagan om Ringen




Och ibland som om vi var på Mars



Så himla svårt att förstå hur stort det var!!



Denna nationalparken består mycket av typ kratrar och sånt, finns inget växande utom lite gult gräs haha



Och vulkaner! Här är Mount Ngauruhoe som jag har visat innan



Testade zoomen. Den funkade bra! Tänkte mig att detta var the Lonely Mountain från Hobbit. 
+ vi var högt över staden, över molnen !



Testade zoomen igen!! Ser ni Frodo?



När vi var på toppen åt vi! Det var väldigt gott antagligen pga att vi hade kämpat oss upp dit i ca 5 timmar
Sen så var vi sakta men säkert påväg mot den där sjön därborta! Här började marken bli varm



Det berodde på denna! och vulkan osv jag vet väl inte. Tre supergröna sjöar! Dom var förbjudna att bada i.
Hit tog en sig ner för en superhal backe som bestod av grus på ett brant berg? Kiki och ungefär alla andra ramlade minst två gånger. Inte jag dock





Så nu har vi sett alla tre. Ser inte den sista så himla mysig ut



Det rök lite här och var. Inte där vi gick dock.. SER NI !



Sen kom vi upp på en liten platå och där skulle vi gå i typ 40 minuter och det såg ut såhär fast finare. Då kände jag bless life



Och här är jag och Kiki!




Ett hemligt rökmoln

Efter detta kollade vi på klockorna och insåg hur sena vi var!! Och sista bussen skulle gå om 2h och vi hade 2h30 kvar till busshållplatsen så vi rusade ): Vi hann! men det var pga att vi inte tog några fler bilder. Det hela tog ungefär nio timmar
Tips igen: gör denna när ni får chansen
#1 - - bibi:

Åååååh detta var typ ditt bästa blogginlägg angående Nya Zeeland! Gillar skarpt. skarpt läge

Upp