Året är slut-lista

Precis som många andra gjort!


Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag började på universitetet! Flyttade ihop med min pojkvän (till en egen lägenhet)(obs se Norge-tiden). Sådde frön!!! eller det har jag gjort men inte SJÄLV. Det gick bra tackar som frågar. Detta har jag nog skrivit innan inser jag......... Åt skaldjursplatå! den 1 januari åt jag det lol


Har du några nyårslöften?
Som Tobias sa: Bättre att kalla dom nyårsmål! Så, mina nyårsmål är följande

° Läsa 20 böcker (kanske inte verkar mycket! (???) men har ju ingen tid över för det just nu)
° Ha fler tillställningar
° Ta minst en (ordentlig) bild på mig själv i månaden (har ju inga)
° Ta fler outfit-bilder hehe
° Äta mer klimatsmart (tex alltid medvetet välja bort palmolja samt bli klokare på vad som bör väljas bort)
° Inte använda mobilen i sängen (morgon och kväll) (läsa istället)
° Sträcka på mig (hade kunnat vara ett annat ord för "Var stolt" men handlar om min dåliga hållning)
° Simma en gång i veckan minst


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej! Men året är inte slut än!!!!!!!!!!!

Det är Anna och jag när hon bar mig när jag döptes. Det var Pastor Anna som döpte mig
Obs ett montage


Vilka länder besökte du?
Australien (och Tasmanien), Förenta Arabemiraterna (har stämpel från där och har sovit där! tre timmar), Danmark, Kroatien och Spanien


Vilka datum från 2015 kommer du alltid att minnas?
Så tråkigt att inte svara något specifikt här? Lr? 17 maj antar jag pga 2 år med Tobias men sen inte så mycket mer speciellt???? Jag menar ALLTID är ett väldigt starkt ord. är jag konstig hallå svara? de här e x22. jag anropar!!!! försvunna datum


Vad var din största framgång under 2015?
Att jag kom in på min utbildning, att jag mådde bättre och var gladare, att jag skapat kontakter på GöteborgsOperan(-; Att jag blev projektledare för Picknickfestivalen (hoppas på att den festivalen blir en av mina största framgångar 2016!) (gu tänk om jag jinxar det nu!!!!! TA I TRÄ)


en bild jag hittade på någons facebook i oktober


Största misstaget?
Har inget på rak arm som jag ÅNGRAR eller nåt sånt?
Största misstaget kanske var att önska mig ett olivträd och sedan få hem det pga det mår skit. Kanske också att köpa en kamera haha vem är jag): 


Vad spenderade du mest pengar på?
I fallande ordning:
Mat pga äta bör en
Resor antagligen (inkl busskort)
Kläder
Musikföreställningar (opera, konsert, musikal)
Smink
MIG SJÄLV HELT ENKELT
Kurslitteratur hade jag kunnat skriva om jag köpte alla böcker men laddade ner några ÄGD!!!!!


Bästa köpet?
Mina gråa BYXOR
Antagligen också mina nya svarta, ska visa dom snart. 
Även Kung Oscars pepparkakor dom är SÅÅÅ goda


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att vara i Kroatien med Bibi, att se Kristina från Duvemåla (x2), att få projektledartjänsten, att få jobbet på sovrum, att mitt ekollon grodde!!!, att vara i Stockholm med Anna, Bibi o Kalle, Barcelona o Stockholm med Tobias, att jag ska iväg över påsk samt anledningen till varför jag ska iväg! mer om det vid påsk. (har ju fått reda på allt det i år)


a Tasmanian kiss (OBS!!!! tröjan ser ut att vara neon men är ej? ska nu ändock skänka den utifall någon av er trodde det om mig)


Blev du kär?
Har varit superkär hela 2015!


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
Hela Kristina från Duvemåla-skivan, allt med Amason, Hot Chips bra låtar, Lent med Autoheart, gamla låtar av Markus Krunegård


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, vilket är tur eftersom jag var deprimerad större delen av 2014! Men är nog också gladarE, inte bara jämfört med 2014. Så himla skönt att vara vuxen, utbilda sig (älskar universitetet 4 ever), ha pengar, ha ansvar över ett stort projekt, bo med Tobias. 


Vad önskar du att du gjort mer?
TRÄNAT! haha nä vad tråkig grej att skriva? men det är sant. har många gånger TÄNKT men ej gjort. 
Gått och lagt mig tidigt. Inte använt mobilen när lampan är släckt för natten, druckit mer vatten, RÖRT mer på mig. Samt haft fler tillställningar! Lagat ordentlig mat ist för potatisbullar!!!!


Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Åt på Levantine med Tobias och gick sedan och satte oss på deras uteservering med ett gäng fina kompisar. Det var svinkallt som största delen av sommaren men himla mysigt ändå


det var faktiskt min födelsedag


Hur skulle du beskriva din stil 2015?
mörk, går mellan svart, mörkblå, mörkgrå och ibland vit. ännu mer sällan lite färg
Kostymbyxor oftast, t-shirt och kofta eller kappa.
På sommaren spårar det dock ut och blir något hopplock bla jeansshorts.
Vans, New Balance, Birkenstock och Dr Martens


det var allt för mig margareta ha det bra



#1 - - bibi:

alltså hahahah avlider
cause of death: bilden på anna och dig som bebbe! det är extra kul att den är delvis svartvit!!!

#2 - - Ludd:

Tycker vi introducerar våra ekar för varandra när de är gamla nog. Obs, om träd inte får vind på sig så blir de svaga! Kanske allmänkunskap? isf så ber jag om ursäkt för att ha pekat ut det uppenbara.

Upp