ett gäng med böcker!

Hej! vad dålig jag har varit på att visa böckerna jag läst! är personligen i chock över detta?!?! nä skämta men lite tråkigt ju. inte för att jag läst mängder nej faktiskt inte snarare tvärtom. Här kommer iallafall ett gäng böcker jag läst

börjar starkt med Harry och en bok som är mig mycket kär pga köade på natten för att få den när jag var 14 OCH var nr 10 i kön! ps antagligen en historia mina barn + barnbarn kommer få höra otaliga gånger och om man skaffar nå djur får dom nog också höra't

Nåväl, jag gillar Deathly Hallows väldigt mycket, den är så mörk och uppbyggande, samtidigt som det faktiskt händer grejer som intresserar och ja, dispyter i gänget som vanligt. Mitt favoritkapitel är The Bribe där Lupin kommer till Grimmauld place och ber om att få följa med trion (wow) och Harry skäller ut honom efter noter YAAAS Harry u know what to do. Gillar Lupin men alltså anledningen till varför han vill följa med är kass så han förtjänar det! Spoiler! fast om det finns någon som varken läst boken eller sett filmen blir jag väldigt förvånad.. Tycker inte riktigt att det är heeeelt ok att Harry dör och sen lever, men det är en diskussion för ett annat forum tex dom man hängde på när man var 14. Sen så är kapitlet 19 Years Later 98% överflödigt( : ! det var allt för Harry och hans Krigare (jag)


Denna svinfina bok haffade jag på bokmässan. Den ÄR. SÅ. FIN!!!! Design av Sara en blogg jag för övrigt gillar mkt mkt. boken gillade jag inte lika mycket tyvärr, den var fin i beskrivningarna och anekdoterna men det var något som inte räckte till i berättelsen. 


Läste senast Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri! ! ! också en så jävla fin bok blir GRÅTfärdig. turkos är en av mina favoritfärger plus guldig text alltså fulländad design!!! boken var väldigt intressant upplagd med liksom varannat stycke en berättelse, varannat en annan. den var väldigt bra och intressant tills slutet och jag vet inte om jag missade något men jag fattade liksom inte??? får läsa om i sinom tid kanske. så fint språk dock, kanske är självuppfyllande


på tal om böcker av varierande grad så vill jag tipsa om mitt livs bästa köp bokmässigt i år nämligen detta feta lexikon eller vad det ska kallas!! Beställde från Adlibris men finns också på typ GöteborgsOperan vet jag. Skriven av Göran Gademan som är dramaturg på GöteborgsOperan och mycket informativ! så enkelt språk, pedagogisk och massa kuriosa, plus lite av hans funderingar kring vissa uppsättningar. Ett helt kapitel om Mozart vilket jag gillar mkt pga det är Mozart och hans operor är nice. den passar ju inte alla men de med intresse som undrat om den är värd sin peng vill jag berätta att Japp det är den! 


Varför har du läst så få böcker Sara undrar ni. För att jag läst sånt här istället såklart. Många kul texter många tråkiga. Om ni vill läsa långa artiklar om genus i musik, tex inom hiphop/r&b eller DJ-scenen kan ni läsa den där boken i mitten med så många färgklisterlappar (finns det ett ord för dom?) som heter Rundgång. Har markerat ut mycket viktigt i den och den var viktig att läsa tycker jag. Så ja den är bra läs den! 



 
#1 - - ellen:

Flikar!! Hur vet du vad som finns där fliken är när det inte står något??

Upp