kollar in för att säga hej mm.

här sitter jag o lyssnar på Il Barbiere di Siviglia pga som ingen väl har missat (?!?) sätts den upp på GöteborgsOperan om ett år! blessed. även så skriver jag tenta som består av harmoniska analyser. bla av Bach's elfte fuga *kul* eller det ÄR kul och jag tycker att den är bra men är också svårt. ville berätta så ni vet varför jag ej uppdaterar osv! 


en till bild på mig med släkt lampa visst fräsch för att vara tentavecka hehe. fast syns inte att mitt hår är på fjärde dagen utan tvätt! blessed twice. 
Idag har jag även börjat en ny delkurs som heter Musikhistorisk teori och metod och jag tror den kommer vara svinintressant!!! handlar om hur vi skriver historia, om vem och vad och varför. ~wow~

här har ni bästa versionen av il barbiere de Siviglia enligt mig


här är ouvertyren till Norma som också sätts upp på Operan snart! har höga förväntningar(:



En annan mkt spännande uppsättning är Våroffer av Stravinsky som är en modernistisk balett. visste ni att folk gick ut mitt i pga den var så ovanlig och publiken tyckte den var helt galet att musiken var i otakt. nu är den *fin* Historieskrivning! Öppna ögonen!!!(-: glöm inte att alltid vara kritiska



kram hej hej

.
Upp