saker vi ätit som varit goda som fan


kanske är detta old fkn news för somliga men annars: tacos med grönkål TRY IT!!!! så bra tuggmotstånd i grönkål plus jättefina blad. vi har också i tex svarta bönor, jordnötter, creme fraiche, inte så utstickande


en annan grej jag testade för första gången här om dagen var overnight oats vilket var väldigt svårt att få en smarrig bild på vill jag lova. lyckades nästan(: använde detta recept om nån vill testa!



haha alltså hatar att ha med vinglas på bild? ser så jävla larvigt ut bara. men denna middag var EJ larvig!!! det är renskavsgryta med potatismos o ett *lätt rödvin* (Jacob's creek tips från ett hjärta som ej gillar många rödvin). Veckans varma tips (?) är bli lite vinlullig med nån du gillar, det är så himla mysigt haha. är jag 40+ nu


en liten lunch bestående av ris (som ni måste göra i micron, alltså den som kokar ris ? det är 2017 kom över SPISEN!!! för en person: 0,75 dl ris 1,5 dl vatten o lite salt. full effekt 3 min, halv effekt 10 min sen är det KLART och perfekt och det har inte kokat över eller fastnat och du har sparat disk. För två personer dubbla mängd ris och vatten men inte tiden) vårrullar köpta frysta från Saigon food och kokt broccoli (har ni smakat det med soja.............. wow)



Här är en butter paneer som Tobias gjorde!!! obs alltså han gjorde också paneeren som är indisk ost! består av fet mjölk och citron ENDAST! är så himla imponerad av honom(: men lite ära ska jag väl ha som köpte receptboken till honom?!!?!




sedan såklart semla på fettisdagen. inte för att man ska eller bör spara sig tills dess (vilket alla lär veta att vi inte gjort!!) men det är ännu en anledning och kön är aldrig så lång som då! våra favoriter är från Brogyllen, deras mandelmassa är bäst och god grädde och god bulle!! tre viktiga komponenter. 


smaklig måltid(:
.




#1 - - Klara:

herrerguuuud koka ris i mikro?????? inspirerad och förvirrad

Upp