16 april amsterdam då

gud jag klarar ju typ inte av att åka utomlands, hamnar så otroligt långt bak med bloggen): alltså är ju hemma nu men finns så mycket att skriva om resor och vill inte hasta det! här är som sagt 16 april då


denna dagen minns jag som om den vore igår..vi gick till ett café som hette Zuivere Koffie som var ganska mysigt. provade för första gången mynta-te och ÄLSKADE det?!?! hur har jag inte vetat om detta fenomen tidigare? tryckte också i trögflytande kiss vilket tobias fick en perfekt bild på!


utanför koffie hade dom denna fantastiska bukett!!!


när vi druckit upp vårt te o ätit kakor med jättemycket grädde till gick vi UT i d KALLA! vädret


vi gick sydväst från Rembrandtsplein och hittade till exempel dessa två fina dörrar


visade sig såklart att det fanns ett litet antikvariat med leksaker innanför den gröna dörren men det var stängt så den historien tar slut innan den börjar(:


sedan gick vi längs med Nieuwe Spiegelstraat med början i the Public House of Art där denna bilden är tagen. Var ett galleri som inte ville vara ett galleri


där fanns det en hel våning med rosa golv och väggar och tak, uppskattas!! värt ett besök bara därför. blir bra bilder(-; här var min härliga outfit of the day


*trivs i rosa*


denna bilden kallade chrissy för årets bild jo det är sant! håller med


här gick vi till ett regelrätt galleri med en konstnär som gjorde kopior av Picasso? alltså inte exakta kopior men kopierade stilen. finns väl något värde i det men jag var inte imponerad


sedan gick vi och åt bitterballen vid Rembrandtsplein och drack öl. ett tips till den som äter bitterballen att vänta lite för dom är jättejättevarma när man får in dom(: talar utifrån erfarenhet



sedan träffade vi Kiki tjoho!!!


för vi skulle äta middag på Per och Helens hotell! hade gjort mig tjusig och åt carpacco till förrätt som matchade läpparna och vet ni var mer som matchar ens (naturliga) läppfärg?


en grej jag hatar jättemycket är att klinga i glasen när det utrbringas en skål. en grej Tobias familj älskar är att klinga i glasen när det utbringas en skål!!!! men vi möts halvvägs och klingar i glasen hej vilt tvärs över bordet(-:


två och en halv jag gillar mkt! alltid middag med dom tack!


efter middagen som bestod av hamburgare för nästan alla förflyttade vi oss till en *soffgrupp* vid en brasa! tror det var en brasa iaf. jag översatte en holländsk bok för Kiki vilket gick mkt bra. Vi drack bubbel också. och pratade om Harry Potter. för övrigt ämnet för min B-uppsats som också bidrar till att inläggen kommer mycket sällan nu för tiden(: !!!! Håll till godo.



.
#1 - - Therese:

Hahahahahaha hade ingen aning om att du inte gillar klingandet! Skål på dig! Kling Kling Kling (förövrigt brukar James och jag säga Kling utan att nudda när vi är själva för dom gör det i Dumma Mig! Älskar den filmen)

Upp