Böcker jag läst

hej! jag har läst lite böcker som jag vill visa. ingen är en nyhet men det är inte heller jag

Martina Haag - Det är något som inte stämmer är säkert en bok folk är trötta på att läsa om? Alla har sagt sitt om den känns det som(-: Tyckte som många andra att den var bra, en *gripande skildring* (anställ mig som recensent). Min respekt för Erik Haag sjönk från 5 till noll (max respekt är 100). 

Vilhelm Moberg - Utvandrarna gillade jag MYCKET! Är som väl många vet ett mkt stort fan av Kristina från Duvemåla som (ju) är baserad på hela bokserien. Trodde att den skulle vara lite tråkigt men var underhållande OCH kul! Kvinnoskilldringen är tidstypisk (skriven på 50-talet om 1840-talet) dock så liten minus på det, men kvinnorna är förvånadsvärt starka inombords (skönt)


Lena Andersson - Egenmäktigt förfarande aldrig läst en bok jag tycker sämre om? Pretentiös jävla BOK!!! Supertråkig kvinnoskilldring där huvudkaraktären inte känner några gränser vad gäller sin kärlek till livets douche(-: få saker irriterar mig så mkt. dessutom bygger konstnärslivet i sthlm tydligen på klyschor från 60-talets Paris och som alltid kommer fungera bara i 60-talets Paris: konstnärer som dricker rödvin och röker cigaretter och pratar med svåra ord och står bakom konstiga ideologier. WHO CARES?!?!?! trött på huvudkaraktären från första sidan till sista and beyond. Läs inte, spara dig tiden. Själv sörjer jag fortf min vecka av läsning jag förlorat till denna dåliga piece of paper


*konstnär* *douchebag* *svårt liv*

.
 
#1 - - Vicky:

okeeeej hallå jag ramlade precis in här för första gången och måste ba säga: 1) FINA ÖGONBRYN DU HAR!!! 2) håller så med om martina haags bok herregud blir så besviken på erik suck 3) HÅLLER SÅ INTE MED OM lena andersson buhu fan vilken hemsk och berklig bok eheh :(

Upp