böcker jag läst och gillat

En bok som jag inte hann ta en bild av pga den skulle tillbaka till biblioteket!!
Prayers for the stolen av Jennifer Clement. Handlar om en by i bergen i Mexico där det inte finns några män kvar och alla unga tjejer riskerar att bli bortrövade av knarkkungar. Hemsk och speciell men gillade den väldigt mycket


Dödssynden! 
Handlar om en vit åklgare som försvarar en svart man i 1930-talets USA, skildrat från hans dotters perspektiv. Ja ni hör ju, viktig bok


Åh Selma, första boken jag läste med henne o ÄLSKADE denna!!!
Handlar om en man som får en dotter med en fru han inte har så mycket övers för. Men dottern FÖRÄNDRAR honom, han älskar henne nå jävulskt. Vill inte säga mer? Läs bara om ni vill läsa nå bra!


Första boken jag läser av en koreansk författare!! Hönan som drömde om att flyga av Sun-Mi Hwang
En gullig bok som kanske ser ut som om den är för barn men det är den inte^^ Superfin historia om en höna som adopterar en and! 


Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån av Bodil Malmsten
Är avis på alla som har denna bok framför sig. ÄLSKADE den!! Det är den bästa bok jag någonsin(!) läst och det är hela sanningen. Fantastiskt skriven verkligen rakt igenom, intressant historia om en avdankad skådis som vältrar sig i sin sorg. Låter kanske tråkigt? Men jag menar wow. Denna bok.


Hejsvejs
#1 - - Lars:

Tack för dina fina spännande boktips

Upp