Abiskojaure till Alesjaure del 1 (de första 4,5km)

ny dag nya tag, över bron igen


det fanns tydligen något ödesdigert i blicken här? vad såg jag som var så illa


här är vi på favoritunderlaget spångar!!!! obs inte ett skämt pga det är nästan det enda som inte kräver ansträngning att gå på


en till bro, också ett kul underlag hehe


lektionen fortsätter: ett väldigt bra exempel på ett ställe man EJ ska vada på(: 


här hade vi både avlagt brant backe och hade lång backe framför oss

 
Han som fotograferat de flesta bilder pga tungt med kamera så jag ville då rakt inte bära på den


en bild jag inte kommer ha på mitt cv och inte som profilbild på fb


här är för 10 år sen när jag och Jakob var 14 år gamla/ballerina på fjället är en väldigt bra upplevelse/ja mamma dom hade med sig våg för kaffet


ett berg vi inte besteg


en av många medititationsplatser som fanns på Dag Hammarskjöldsleden! står lite visdomsord på en sten, mycket fint



snart uppe för den jättelånga backen(-: resan är målet(-:




 
I will actually have to stop you right there vi är 2 timmar och 40 minuter in i dagen och detta inlägget är redan mastigt, denna dagen blir uppdelad på minst ett inlägg till kanske två!!!!! vi har ca 15,5km kvar och 5 timmar om jag räknat rätt lol!!!

.


 





Allmänt, Kungsleden | abisko, abiskojaure, alesjaure, dag hammaskjöldsleden, fjälluffa, fjällvandra |
#1 - - Madeliene:

Åh vad härligt! :)

#2 - - farsan:

Respekt!
syns att ni vacklade mellan "pepp" och "vaf.." :)

Upp