en enkel promenad från Abisko till Abiskojaure på 15km

Säg det till alla vi är på väg! O jag älskar varje steg jag tar(: samt så bra bryn gumman love u



Är lite osäker just nu vad jag ska skriva? "Här är Jakob i lätt regn, han hade inget regnskydd för sin väska"


här är jag i lätt regn som jag akut undrar om det har slutat


Här är strax efter vi vadat genom 3-gradigt vatten. Tror inte att vadning är vedertaget så här är förklaring på vad det är: Att gå igenom vatten! Det ska inte vara för högt för då kan man dö pga otroligt kallt verkligen. Vi gick typ sju meter i väldigt strömt vatten som egentligen var en översvämmad jokk. Var svinkallt och fötterna domnar efter tre meter pga man går med små steg pga mkt strömt ju och obs man går barfota i tofflor annars blir ju skorna blöta! Aja om ni ska vada, läs på innan! Viktigt! 
Denna bild är också tagen precis när jag får förståelse för hur ett fjälldass ser ut(: obs nästan bara de på leden är såhär äckliga, de vid stugorna duger ändå


Lite senare när vi åt lunch på en ful kulle! den ser ganska fin ut på bilden dock, ya bliss
viktigt med myggmedel vilket alla som är från inte-västkusten vet, men sånt är inte jag van vid som synes: en ovan hand rullar på myggmedel på öronen. Jakob äter pulvermos med makrill i tomatsås, en maträtt som man tröttnar otroligt snabbt på


Vi alla åt det ofc.. detta var andra gången vi åt den här måltiden obs, växer i munnen(:


Tobias däremot? Älskade det hela så mycket att han tog denna kärleksfulla bild! 


God bless you and your makrill-loving soul


jag och en bror på spångar på fjället


#TravelLife #UntamedSoul #LaVidaLOCA


#pillemarisk


#gubben



ännu en paus! Denna gång i form av kaffe. Viktigt att lufta fötter samt viktigt med myggmedel på fötter
Jakob maler kaffe om någon undrade pga ja vi bryggde såklart kaffe på fjället vet ni ens vilka jag var där med



 
Ner vid träden där bakom gick jag och kissade sen och brände upp pappret^^ naturvän


här står vi och spanar och jag vinkar med min näsduk obs använde minst ett paket om dagen för att snyta mig, livet med rinnig näsa


två möra


Kan det där tänkas vara stugorna grabbar???


Grabbarna visar vägen med en stel pose


Jakob levererar en baj på spången. skämtar


*ser stugorna i fjärran och har ännu inte förstått avstånd så tror att vi är 20 min bort och är glad men det är ca femtio minuter*


Ja snart framme iaf mvh Rosig om kinden

Vad vi sedan inte tog kort på: batubad med tillhörande dopp i sjön till höger som var 8 grader och det topp fem bästa jag gjort i hela mitt liv. En middag på 500g pasta delat på tre personer och champinjonsoppa till sås. att vi löste korsord tillsammans med hela vår sovsal (som ingick i vårt team på Fjälluffa-kampanjen). en väldigt väldigt fin dag faktiskt men jobbig



.
 
Allmänt, Kungsleden | abisko, abiskojaure, fjälluffa, fjällvandra, kungsleden |
#1 - - moa:

ahhhhh sara! gud va kul att läsa om detta, gick samma vandring i somras!!!!! älskar att följa ditt liv like a true stalker :--) fan SYND att vi inte hade bokat fjälluffen samtidigt (dock hade vi sol exakt alla dagar förutom vid kebne så jag va nöjd) /mvh moa som dansade locking med dig för svinlänge sen

#2 - - Anonym:

Haha. Mal kaffe på fjället. Hahahajagdööör...För jag vet vilka du reste med. Var vågen också med.....för exakta mängden pulver/kopp? (info för den oinvigde)
Kraaam

#3 - - Anonym:

Den anonyme är jag!.....mammi <3

#4 - - Emelie:

Alltså det är så SJUKT men vet du hur sugen jag blir på att göra samma resa av att läsa de här inläggen?? Jag hade inte klarat mig längre än sju meter med en sån ryggsäck. Du är så COOL som gjorde det här!! Och det ser så magiskt ut!! <3

Upp