Gbg - Abisko turiststation

Nu är vi här! dags för mig att berätta när jag, Tobias och Jakob åkte upp till en otroligt nordlig plats i Sverige för att vandra ett gäng mil. Närmare bestämt 11 mil (fast wikipedia säger 10,5? wtf nej 10,9 var det) på Dag Hammarskjöldsleden som går mellan Abisko och Nikkaluokta. Google it if ya interested

 
Vi började med nattåg som avgick 18:30 från gbg
I vår kupé satt en gammal gubbe som skulle vandra i Sarek och som åt fisk från burk och hans väska vägde 7 kg. Han hade med sig smör i en stor burk och en ost




här satt jag o visste inte vad jag hade gett mig in på(:
Jakob klev på mitt i natten i Uppsala!






tre som var jätteredo för dag 1!!! men den kollar vi på en annan dag(:



Tack förresten för alla kommentarer ni skriver nu för tiden skitkul!! Skoja verkligen och det vet nog ni med(:




.
Allmänt, Kungsleden | abisko, dag hammaskjöldsleden, kungsleden, vandring |
#1 - - Anonym:

Jättekul! Jag kan skriva många kommentarer...

#2 - - Karin:

Jag kommenterar nu...
Kul!

#3 - - RoliG:

Roligaste på länge

Upp