Jag bor i Vadstena lite

Hej hej! Jag har varit här ett tag nu, i Vadstena där jag bor under sommaren
 
det är såhär 
ju
att om jag ska göra saker inomhus så missar jag de saker jag kan göra utomhus
alltså inget bloggande
inte läst en enda blogg sedan början av juni osv osv
ni känner nog igen er kanske
 
men nu äter jag frukost och det ska jag ju ändå göra, sen ut och bada

på min första promenad i Vadstena, samma kväll som jag kommit hit 24 juni så hälsade Vättern mig vackert, fast sedan dess!


husen i Vadstena är ofta i trä och låga och med blommor som klättrar på fasaderna
 
 
man kan gå på bio i små second hand-butiker och där inne finns öl och mysljus och jazz
 
 
man cyklar hem med nya kompisar i en solnedgång som inte finns utanför Vadstena
 
 
badar badar badar varje dag. Det här var första doppet, två dagar in i perioden, sedan dess varje dag
 
 
 
Allmänt | vadstena, vadstena akademien, vadstena-akademien |
Upp