Bara folk med mycket fritid får läsa detta inlägg!

Näääääe äre sant?? Är du sjuk och slö och orkar inte göra något annat än att kolla på serier?!! Eller är du ledig eller arbetssökande eller prokrastinerar du?? alltså hur SJUKT att du hittade detta inlägg nu, det passar ju dig perfekt att jag gjort en lista med ~*serier*~ att kika på med 0-50% intresse! 
Denna lista är tips för dig och för mig, för i Min lista på Netflix har jag ju bara lagt in serier jag VILL se, och kanske har jag inte hunnit se alla än! Det beror på hur LeDiG jag har varit
 
 
Vi kan börja med Arrested Development, som jag kollat tre av fyra säsonger på! Humorn i den serien är prick min humor, folk som ramlar och klantar sig och säger dumma grejer *clown-life* och Will Arnett är min favorit för att han ser så tuff och Put Together ut, men han är motsatsen!!!! Ha Ha ! 
 
 
Chef's Table!!! du har väl sett? Det är ett sånt program som går att återkomma till om det var något avsnitt som var extra nice! Du får en mat-erotisk timme med bilder på mat som inte ser ut som mat, och historier och idéer med menyer som kommer få dig att gråta (om du är som jag.. jag är lite konstig på den punkten), tycker bara det är så INSPIRERANDE!!!! Vill alltid bli kock efter att jag kollat på detta, så ett varningens ord till dig som är impulsiv och driven/: 
 
 
Skins! Jag har inte sett det! Har du?? Vill mena att jag hört mycket gott om det, men nu var det ett tag sen den serien var på tapeten? Meddela denna oldie om så icke är fallet ! Tack på förhand! 
Det värsta du kan göra om du är sugen på en serie på Netflix är ju att läsa beskrivningen, det vet nog alla??? tex avsnitt ett av Skins:
 
 
wow you rly had me at "tjäna en hacka"
En dag ger jag denna serie en chans, kanske idag för är sjuk och förbannat nyfiken på hur det går för Sid
 
 
 
 
För att vara en person som inte har så mycket till övers för mat kollar jag på/vill jag kolla på mängder av matserier! Det är ju härligt när någon annan lagar maten..
 
 
Ugly Delicious verkade väldigt amerikanskt när jag såg trailern, och den beskrivningen är INTE min favorit, men ska se ett asvnitt för att reka om det är bra. 
 
 
Somebody Feed Phil är ett program med någon som heter Phil Rosenthal som åker till olika kulturer för att testa deras mat. Tänker att det kan bära eller brista, vill inte kolla på ett program med en västerlänning som gör sig lustig över folks CRAZY matvanor!! 1980-talet ringde liksom(-;
 
 
Cooked har jag sett några avsnitt av typ två! (kollade nu och det finns totalt bara 4 så ingen fara på taket). Såg Eld och Luft! Väldigt fint filmat!!! och otroligt intressant.. vi kommer att bli matprofs efter denna veckan och allt vi ska se på Netflix!!
 
 
 
 
Gotham är en serie med tre säsonger och jag har inte sett en endaste, men har en vision om att jag ska börja se på och GILLA superhjältefilmer. Jag har inte överhuvudtaget någon koll på om det är någon superperson med i denna serie, men eftersom den utspelar sig i Batmans universum så ANTAR jag? Am I crazy for that, I think not.
 
 
Nästa serie heter Somm, vilket syftar på sommelier dvs en vinkännare! Visionären Sara är i farten igen! Och denna gång vill hon bli vin-pro!!!! På god väg ska tilläggas. Har dock inte börjat se denna serie än! Men insikten jag fick när jag såg namnet på denna serie var att min bästa restaurang i Gbg är namngiven efter ordet sommelier pga har många viner! Obs restaurangen heter alltså Somm
 
 
Beskrivningen på Midnight Diner: Tokyo Stories är "Gästerna på en enkel japansk restaurang upptäcker att de har mer gemensamt än sin favoriträtt", Jag är faktiskt såld på den beskrivningen
 
 
Miss Representation är en film! Och den undersöker hur massmedias nedsättande bilder av kvinnor bidrar till att kvinnor underrepresenteras i ledarskapspositioner. Hello 8 mars och hello filmen jag kommer sitta och gråta till?
 
 
Hotel Beau Séjour är en fransk kriminalserie som verkar lite övernaturlig pga den som utreder mordet är hon som blev mördad.... I'm listening and I'm watching you tonight
 
 
 
Denna är GIVEN!!! Kollade på Antikrundan i min pappas hem för... 8 år sen? 10? nåväl, jag älskade det då, jag älskar det nu! Det bästa är: Folks reaktioner på värdet, att det är sommar i varje avsnitt så att sommaren verkar oändligt lång, att jag kan planera träning med Anna på samma gång pga det kräver inte all min uppmärksamhet. 
Detsamma går nog igen rätt så väl i de flesta tidigare nämnda serier men AR är AR!!!
 
 
Tillsist vill jag tipsa samtliga om Modern Family, Vänner och Bojack Horseman!!! Antagligen 100% preaching to the choir men TÄNK OM du missat, jag vill inte det! Mina bästa slö-kik och de finns på Netflix
 
 
Vad kollar ni på snälla säg!!! 
 
Kram
 
 
 
 
 
Allmänt, Listor | netflix, serietips, svt play, tips, tips på serier |
Upp