Follow

näst sista helgen i mars

Jaha men i fredags skrev jag alltså en tenta, när jag kom ut från den var det solförmörkelse ute!!!!! jag som trodde jag skulle missa men hann se den väldigt fint(: tänk på att inte titta rakt in i solen, jag är professionell på att sola tex så jag är van. Det var svinkallt ute så jag gick i affärer på Järntorget efter när jag väntade på Anna och Bibi 
Jag o Bibi gick till systemet efter och Anna åkte hem men utan alkohol så det var hon som förlorade.


OMG!!!!! Ä L S K A R    A V O K A D O 
Åt denna PERFEKTA P E R F E K T A och sen duschade jag


Sen åkte jag till Tobias och vi gick hem till Jakob och Martin och där vi förfestade i några timmar! Bibi har ett svenskt vin i glas1 som hon är stolt över som synes. Jakob dansar ut i natten (<- förklaring på gif)


Sen gick vi till Jazzhuset där en person i gänget inte kom in, nämner inga namn här pga anonym blogg.. vill inte hänga ut någon.. Här posear Tobias med den personens stol + öl(: fast denna bilden var typ en halvtimme efter nekandet och långt överläggande av gruppen på vart vi skulle istället. 


Vår besvikelse på musiken på dansgolvet var total!!!!!!! Men sen spelade ett live-band som var aslugnt och vi hade varit så danssugna men det gick över vill jag lova): till trötthet. så vi gick hem och det var den fredagen det! Bättre har skådats på jazzhuset


På lördagen gjorde vi noll vettiga grejer fram tills kl 3 då vi gick ner till da Matteo på Sprängkullsgatan och mötte upp Jakob för en gokaffe. Och go var den


Det var svinkallt ute, vilket ju alla vet som bor i Gbg. Känns som det finns en kollektiv oförståelse för detta pga blev vi ej lovade vår? vårtider. vi har ju tom börjat m vår hobby o det var uteslutande pga vår!!!!!! hello? vädergudarna u there. help our lil basilika grow


 
Det var sol ute när vi gick tillbaka hemåt, men inte fan värmde den.


Tobias promenerar och kollar på 1 hund o tänker "din jävel"


Sen gick vi hem och Tobias ville så gärna ha chokladpudding så det gjorde vi förstår ni. Men innan det gjorde vi även en gratäng som blev så god SÅ GOD! Sen kollade vi på The Imitation Game som var mkt bra! Ska jag skriva 1 bok om d eller vad krävs för att ni ska se den. gör det bara ??


På söndagen gick vi upp tidigt för vi skulle på loppis. Först Nordhemskolans och till den var 3000 pers anmälda på Facebook och jag tror att ca så många var där också. Orimligt som ni hör så vi stannade inte länge, hittade heller inget men var 1 kul upplevelse
Vi hoppade på sexan till Vågmästareplatsen för att vi hade kollat upp ett kaffeställe som skulle öppna samma dag som skulle servera specialkaffe


Men dom hade inte börjat med varken brygg eller drop än så vi fick espressobaserat vilket jag som synes är föga nöjd över.. 25kr i älven! Dom heter Alkemisten och jag tror att det kanske kommer upp en recension om dom här (<- länk) om ni har tur inom en ringa framtid. För dom som bryr sig då! tex mig! o d min blogg.
Sen gick vi till en bagageloppis bakom Coop Forum som var bland dom sämsta ever. Vi tänkte nog prova igen längre fram till våren dock för den kanske växer vem vet. ps dom hade inga bagage heller? 


 




Upp