Follow

ett väldigt långt inlägg om en dag i Tallinn

Vi åkte färja från Helsingfors till Tallinn! 
Här är Tobias utanför vårt boende när vi väntade på att få komma in, visst fint


men det var inte det enda fina huset om ni trodde det hehe! vi bodde i ett område som hette Kalamaja o där var det bara fina stora trähus<333


det första vi gjorde var att ta ut pengar (vilket aldrig behövdes egentligen) var mkt förvirrad som synes för tog ut pengar på Swedbank


sedan gick vi till Telliskivi som är ett område där det finns restuaranger o butiker i gamla nedlagda sovjet-fabriker. Hård gentrifiering vilket vi köper m hull o hår.. 
Åt mycket god mat på ett ställe som heter F-hoone vilket betyder Byggnad F hehe


outfit of the day:P så cool stad Tallinn WOOOW! här i förgrunden ser ni mig (cool) och gamla fabriker, i bakgrunden gamla stan.. mer om den senare.. 


sedan bar det med säkra steg av mot kaffi.. 


men det var stängt pga dagen efter midsommar


så vi gick hemåt istället! 


hello beautiful)-,:


sedan gick vi hem o bytte skor o gick raka vägen till gamla stan


gamla stan var så jävla fin


look at me im sandra dee! hehe



första bilden är tagen på samma plats som andra bildens motiv är


tog en promenad genom stan


vi tog oss till kaffe ändå till sist såklart
Detta stället hette Kohvik August


sen hittade vi till ett ställe jag sparat på min karta som hette Must Puudel så vi satte oss på deras mysiga innergård!!! SÅ MYSIG INERGÅD


sedan var vi iväg igen! 


e riktigt svag för rosa hus


sedan började vi vandra igen


bra


vet inte var Tobias fick all denna bränna ifrån?


*artsy* hehe.. ne hehe.. ( :


stil-bloggare.. 


vågar man sig in genom porten......


hehe jo visst gör man!


hehe ok måste väga upp med denna bild nu..


detta e mitt bästa tips för att skydda ögonen mot sol! (livsstils-bloggare)


oj då tobias:S


såg ett fint postkontor


tog bilder på..........


denna faktastiskt fina kyrka! vi gick in o kolla och det var mässa vilket va coolt faktiskt





gråter!!!!!!!!!!!!


vi gick mot Telliskivi igen



vi åt middag på ett högst tveksamt ställe som hette Reval Café. Fick tex kött i mina nudlar när jag bad om inget kött(: tur jag äter kött(: 

sedan gick vi hem o la oss för vi hade gått upp hemskt tidigt!!!!!

Upp