Follow

Rijksmuseum och annat i AmsterDAM!

hej där govänner! Hoppas ni kunde hålla till godo med det bildspäckade inlägget som kom i förra veckan för sen åkte jag och Tobias till London och då hade jag inte tid att uppdatera! men nu i bloggvärldens tid är vi fortfarande i Amsterdam, på Rijksmuseum vars inträde kostar €17,50 hjälp vad dyrt


en jättestor tavla på mat, nästan så att d kurrar i magen....


Var där med Tobias och hela familjen men vi delade upp oss så gick omkring med Tobias. Här vilade vi i ett rum med gobelänger


här var i ett rum i källarn som såg ut som myrorna


Tobias på myrorna! shoppade gamla pocketböcker skoja vi är fortfarande på Rijks!!


sen hittade vi instrument, därefter gick d utför!!!!!!!


en cembalo! fint lock, vill ha en
osv men tror ingen annan vill se bilderna på instrumenten(-: de vet la jag



sedan gick vi ut i den goda solen! 
åt lunch sen träffade vi kiki!!


för dom som inte vet är Kiki min vän! från Amsterdam. som ja träffade på Nya Zeeland när jag var där och reste. vi reste tillsammans i en månad! hon e go och hennes hår är lockigt
for Kiki: you are my friend and your hair has locks


vi gick hem till oss och tog en öl och en bild


en go jag gillar! (Therese)


här drog Kiki ett jättekul skämt om holländsk mat som drog igång dubbelhakorna och tandköttet(:


sen gick vi och åt mat! (kiki ville inte följa med) drack mojito som var ordentligt med god


vi åt tacos(: det var rätt gott


här är jag visst gullig


här åt vi förresten! Rose's Cantina. mkt coolt faktiskt. låg på pride-gatan, finns många kul barer här tror jag, tex en där priserna fungerar som aktier, dvs tex går priset på ölen upp om många köper öl. kul idé tänker jag men har inte testat


en som är min och som jag gillar så mkt mkt


.
Upp